"... αи∂ σиcɛ ʏσʋ ωακɛ, тяʋℓʏ ωακɛ, ʏσʋ'ℓℓ яɛмɛмвɛя, тσσ."

joi, 28 iulie 2011

Who gives a flying fuck? The duck.

... sunt zile în care oboseşti. Oboseşti să-ţi tot pese de el, de ea, şi de marea majoritate a oamenilor din jur, care sunt precum nişte muşte fără capete, fiecare cu a mă-sii. Pentru că  realizezi în zilele respective că puţini oameni merită. Îhm... Oricât de mare ai avea inima, sunt momente în care-i trimiţi la dracu pe toţi cei care nu merită efortul... şi îţi dai seama că există o mare probabilitate să nu treci strada, ca să te pişi pe capul unuia, dacă a luat foc (Danny Parker - "The Salton Sea"...). Da, am memorie bună.


Potenţialul la oameni - este ceea ce este, şi nimic mai mult. Degeaba îmi povesteşti că eşti, vrei, gândeşti, visezi... Tot degeaba văd în tine culmi şi vărfuri, dacă ţie îţi place să zaci în negura văilor. Caii verzi dau bine pe pereţii camerelor de copii cu vârstă de grădiniţă / cămin. Pe mine nu mă impresionează decât uşor, şi asta în prima fază. Dă bine în poză, şi chiar îmi place să cred că poţi. Nu de alta, dar... mă uit în ochii tăi, şi văd ceva bun acolo. Şi mă gândesc... cine ştie, dracu'... poate e adevărat, şi chiar ai tăria de caracter să faci ceea ce exprimi atât de hotărât, aproape violent.
Şi zilele trec, numai ca să-mi aducă confirmarea faptului că nu eşti în stare nici măcar de-un lucru simplu, darămite de ceva înălţător.
Şi atunci de ce te-aş respecta? Pe tine, sau pe altul ca tine?... Ce... pe lumea asta... te face să crezi că meriţi respectul meu, când ţi-am întins braţul pentru a te ajuta să ieşi din mocirlă, şi tu ai scuipat pe el?

Acolo unde privesc, se dărâmă ziduri, şi se sfărâmă scuturi. Şi oricât te-ai feri, şi te-ai ascunde, te văd aşa cum eşti, în toată "splendoarea" - un astru rece şi lipsit de viaţă, care fără un soare în apropiere nu este decât un bulgăre mare, întunecat, şi rotund... de piatră.

22 de comentarii:

  1. Dar e bine ca chiar si pentru un moment ai reusit sa vezi in omul de langa tine ceea ce altora le-a scapat
    Eu cred ca suntem prea in "viteza" prin viata asta si majoritatea nu avem timp sa ne oprim sa il intrebam pe cel de langa noi, ce se intampla, daca are nevoie de ajutor.......Dar la un moment dat in viata facem si asta - e ciudat dar iti da o satisfactie anume sa asculti si sa incerci sa iti intelegi semenii chiar si atunci cand gandesc total diferit fata de valorile tale........

    RăspundețiȘtergere
  2. Mda, @hapi... eu vad si inteleg multe , la omanei, dar unii nu-s ok atunci cand reusesti sa vezi in ei ceea ce nu reusesc altii, pentru ca se simt despuiati, fara aparare. Si poate nici nu vor sa-si atinga acele colturi ale sufletului care le-ar mari valoarea, ca oameni. Acum... WTF!?...(vorbesc la modul general) eu reusesc sa te vad, asa cum esti ca om - si cum ai putea sa fii, si tu refuzi sa te ridici, atunci cand stii ca poti sa te sprijini pe mine?
    Reactia mea e normala.

    RăspundețiȘtergere
  3. Astora pe care ii descrii tu in articol li se potriveste sintagma "branza buna in burduf de caine". Degeaba ai potential daca nu-l folosesti. Tu iti faci datoria de om, de bun prieten. Daca celalalt nu se lasa ajutat, nu mai e problema ta. Nu cred ca mai are tupeul sa pretinda respect. Stii, pana la urma e mai usor sa visezi decat sa incerci cu adevarat sa-ti indeplinesti visul. Unora le e frica sa nu fie dezamagiti, se tem de esec, altora sa fie cu adevarat fericiti. Si atunci se complac intr-o viata anosta, in care nimic notabil nu se intampla.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Nice... da. Ideea e ca am incercat. Am incercat, chiar si daca toti erau de parere ca nu merita, "nu-ti bate capul", am crezut (si inca mai cred) in unii oameni. Insa chiar si atunci cand ii trag de mana, si "nu misca nimic"... nu vad ce rost are...

    RăspundețiȘtergere
  5. Torden, unii oameni, chiar daca ti se plang ca le e greu, ca asa nu se mai poate, etc........de fapt nu vor o solutie.
    Nu vor sa ii tragi de maneca, nu vor sa le intinzi mana
    Vor sa zaca incontinuare acolo, cu problema lor si tu sa ii asculti si sa spui "saracul de tine"

    RăspundețiȘtergere
  6. @hapi... amen to that, sister! :))

    RăspundețiȘtergere
  7. @Torden

    mai nu e asa usor totul cum pare.inevitabil sau nu, orice caracter puternic care nu e recunoscut o perioada mai lunga sau mai scurta de "un grup" cu, care solidarizeaza, traieste fara o anumita apartenenta sociala se plafoneaza.poti sa te trezesti dimineata si sa zici merg sa beau ceva, merg sa ma culc iarasi..dupa un timp ti se pare normal sa faci asta.oricat de motivat ai fi si oricat de puternic nu poti sa lupti o perioada "lunga impotriva valului" fara sa te schimbi la nivel de personalitate...idealuri, nevoi, gandire."robotic" vorbind uneori te misti din inertie si rezulta branza buna in burduf de caine.

    RăspundețiȘtergere
  8. @adolescentin, bine ai venit pe "across the stars":)
    ... stii faza aia dintr-un banc: "si tu ai dreptate" ? :)
    Eu cred ca oamenii ar trebui sa incerce mai mult, sa lupte mai mult, chiar si "impotriva valului". Scoti pieptul inainte, si... "vino incoace, in mortii ma-tii de val". Cine este in masura sa spuna ca sensul vietii este sa te lasi dus de val, cu restul lumii?
    Da, a face asta depinde de mai multe lucruri... de constructie, partea nativa si cea modelata, de cat de mult te cunosti, si nu in ultimul rand, de cat de mult esti dispus sa lucrezi si sa lupti cu tine insuti. Pentru ca asta e cea mai mare lupta, cea mai mare provocare. Ce e de dorit... inertia, care oricum duce intr-un final la distrugere, in viata unui om, sau lupta continua? Eu cred sunt mai suportabile durerea si oboseala venite din lupta, decat dezgustul fata de propria persoana - venit din inertie. Mai bine sa mori incercand mereu, decat sa mori asteptand.
    Nu sunt de acord cu miscarea din inertie, care duce la schimbari de comportament/caracter extreme. Nici la mine, nici la altii. Daca ajung la o forma usoara de asa ceva, ma privesc singur cu dezgust, si-mi dau singur "un şut". Suntem oameni, nu balegi. Iar universul nu e static. E mai simplu sa zaci, decat sa faci ceva pentru tine, intr-adevar.
    Dar... pana la urma, ramane o chestie de alegere. Daca nu indraznesti si nu lupti mai mult, nu ai mai mult.
    Asta sunt, asta cred.

    RăspundețiȘtergere
  9. bine te-am gasit..

    si tu ai dreptate si aici.nu am zis ca sunt un caracter extrem, am zis doar ca personalitatea de multe ori te ajuta si iti prelungeste dorinta de lupta cu sistemul, de aici si inertia.

    daca zestrea nativa iti permite e mult mai usor, si de multe ori combinatia dintre inertie, orgoliu, dorinta de a avansa ca personalitate poate sa "puste".e ca la caine, cand adulmeca prada.daca faci de multe ori asta e posibil sa intervina si oboseala si atunci "pusca" mai greu.totul e ca zestrea nativa sa caute alti stimuli..deobicei ii gaseste.

    RăspundețiȘtergere
  10. @adolescentin... nu ma refeream la tine, cand am spus "caracter extrem". Nu vad din ce randuri, la primul tau comment - reiese ca "personalitatea de multe ori te ajuta si iti prelungeste dorinta de lupta cu sistemul, de aici si inertia."

    RăspundețiȘtergere
  11. e in subtext.traim in romania si asta ne ocupa tot timpul.""robotic" vorbind uneori te misti din inertie si rezulta branza buna in burduf de caine." sau mai bine zis lucruri facute in scarba, lehamite, haide gata ca e ultima data.dupa cum vorbesti pari un trainer, care ar fi bun pentru un boxer semi-profesionist.in realitate e greu sa faci de multe ori in viata cantarul si pana sa ajungi acolo, faci multa sauna.probabil ca o ducem rau in tarisoara asta pentru cei ce traiesc acum au facut multa "sauna" in perioada comunista si sunt incapabili se mai reactioneze.

    RăspundețiȘtergere
  12. “Bunele instincte de obicei, va spun ceea ce sa faceti cu mult inainte de a va da seama.” Michael Burke

    :) asta e zestrea nativa a romanilor..de care putini isi dau seama!

    RăspundețiȘtergere
  13. @adolescentin... asa cum spune un amic - e democratie. Ai voie sa gandesti/crezi ce vrei, despre oricine,inclusiv despre mine. Asta nu inseamna ca ma cunosti. Nu gust subtilitati de genul - "dupa cum vorbesti pari un trainer, care ar fi bun pentru un boxer semi-profesionist"...
    Sunt curios... ce te-a adus pe blogul meu?

    RăspundețiȘtergere
  14. timisoreana rule :)

    imi place stilul tau incisiv.majoritatea scriu pe blog, de parca ar fi la o bere cu prietenii

    RăspundețiȘtergere
  15. @adolescentin... "timisoreana rule" cam vine de pe la "o bere" (10) cu prietenii :)

    ... incisiv sunt doar cand e cazul, ori... in privinta unor oameni care imi sunt dragi... lucrul asta il aman... pana imi sare tandara. In viata de zi cu zi daca as face asta... oamenii ar fugi precum potarnichile, care incotro, pentru ca nu suporta adevarul... in plus, le pot spune "pe bune" ( si pe nume)
    ... nu mi-ai raspuns la intrebare, btw...

    RăspundețiȘtergere
  16. am baut si eu mai multe beri :))ce intrebare torden?stai linistit ca nu esti singurul blogger pe care il citesc si care scrie incisiv.urasc scrisul gen, am fost la o plimbare, am primit o panseluta.urasc insusi stilul asta de viata.prefer viata la maxim, ca un ultras pe stadion, care vrea sa sparga cordonul de jandarmi.

    RăspundețiȘtergere
  17. @adolescentin... intrebarea era "Sunt curios... ce te-a adus pe blogul meu? "... asta daca erai atent/a
    Da, nu o fi interesant "am fost la o plimbare, am primit o panseluta". Unii atat pot/vor... atat fac, pentru varsta si experienta lor de viata. Peste doi ani poti avea surprize placute, de la un blogger din asta.

    Ce spui tu despre viata e "living in the fast lane". Personal... cred ca e un mare bullshit. Mai devreme sau mai tarziu, ai sa-ti dai seama ca stilul asta de viata, "la maxim"... nu te-a adus nicaieri. Mai rau de atat... ca nimeni n-a ramas langa tine. Si tot ce iti va ramane, va fi un pachet de amintiri ce ti se va derula in minte cu rapiditate, pentru ca ai trecut prea repede prin viata, si n-ai invatat s-o gusti, in tihna. Mai stiu pe cineva care gandeste in acelasi stil (si care nu raspunde la intrebari). Si ce nu-si da seama persoana respectiva e ca dulceata tine pe moment, amarala de dupa... mult mai mult. Unora le trebuie mult timp sa realizeze ca vor ajunge inevitabil in punctul in care vor simti amar.
    Dar... cati dintre ei asculta vocea aia stinsa, care spune: "trezeste-te. Asta nu-i raiul, si ce bei nu e ambrozie." ?...
    Iti place, sau nu, e ceva ce tine de maturitate. Cand ajungi sa te bucuri de lucruri simple, nu mai ai nevoie de "viata la maxim, ca un ultras pe stadion, care vrea sa sparga cordonul de jandarmi". Hai sa fim seriosi... Am vazut atatia care au sfarsit lamentabil, cautand "viata la maxim". Privesti in viitor, si-ti dai seama unde duce drumul pe care l-ai ales, sau... n-o faci, te uiti doi pasi mai incolo, si te trezesti intr-o zi ca esti atat de fucked up si de singur/a, si ca nu te iubeste nimeni... incat iti vine sa te iei la palme, sa-ti faci seppuku, etc. Nu cred ca asta iti doresti
    Vrei parerea mea? Oamenii care vor "viata la maxim", au o teama imensa de a se uita in ei insisi, si de a recunoaste / accepta lucrurile frumoase pe care le au. Si nu in ultimul rand, teama de a-i lasa pe ceilalti din jur sa vada ce e frumos in ei.
    Si oricat ar cauta respectivii stralucirea in exterior, nu o vor gasi.
    Si asta ma face sa ma gandesc la povestea acelui nebun, care voia sa prinda cu galeata Luna ce se reflecta in apa din fantana.
    Cand lasi lumina pe care o ai in tine sa iasa la iveala, nu mai ai nevoie stralucirea inselatoare a lucrurilor din exterior.

    De asta, de exemplu... prefer o cina romantica pe o bucata "amarata" de roca, decat pe un vas luxos de croaziera. Ma bucur de ce/cine conteaza cu adevarat.

    Try harder... try again, "adolescentin".

    RăspundețiȘtergere
  18. pai repet, am cautat "timisoreana rules" pe google.ti-am raspuns din prima la intrebare.asta cu "a recunoaste lucrurile frumoase" suna de parca ai fi pastor...

    nu, peste 2 ani nu poti avea nici un fel de surpriza pentru ca traitul la maxim si felul asta de a privi lucrurile nu se formeaza peste noapte.trebuie sa treci prin purgatoriu ca sa simti paradisul.

    RăspundețiȘtergere
  19. sau altfel zis "trebuie sa treci prin iad ca sa intelegi paradisul".

    "trezeste-te. Asta nu-i raiul, si ce bei nu e ambrozie." ?

    da, repet.o pasare maiastra renaste din cenusa.pentru ce beau, sau glumind, pentru cata timisoreana beau :)) sau ursus sau orice o sa platesc mai devreme sau mai tarziu, corpul meu o sa plateasca.cand o sa fie gata adolescenta....asta atunci o sa pot sa iti spun de ce nu mai beau si de ce as prefera o cina pe o piatra.pana in momentul de fata, orice nativ e inzestrat cu o putere de adaptare..la conditiile societatii/vietii mai mare sau mai mica.de bac si scoala ce parere ai?repet, stilul tau incisv ma tine pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  20. @adolescentin... "a recunoaste lucrurile frumoase" ... ai sa intelegi intr-o zi, ca nu trebuie sa fii pastor pentru a spune asa ceva. Sa-i f*ta poporul chinez pe pastori (nota personala).
    "trebuie sa treci prin purgatoriu ca sa simti paradisul"?... as spune "ca sa-l apreciezi" . Ca sa apreciezi pana si cel mai neinsemant lucru. O frunza in doua culori- toamna, o adiere de cateva secunde a vantului, zambetul unui copil. Orice. In noi sta si unul, si celalalt, purgatoriul, si paradisul. Dupa cum am spus, totul depinde de alegeri.

    Ma bucur ca iti dai seama de alegerile facute - ex Timisoreana, Ursus :). Cel putin asa pare... ca iti dai seama. Imi aduc aminte... undeva intr-o carte scria ceva despre corp... ca este singurul lucru care ne apartine cu adevarat. Orice altceva e accesoriu, se pierde, se vinde, se face cadou... vine... si pleaca. Trupul e singurul lucru care ramane, si care conteaza cu adevarat, la faza asta. De tine tine cat de mult vrei sa-l faci "sa plateasca". Mai tarziu te poti trezi ca vrei ceva de la el... si l-ai zapacit prea tare. Ma rog... tu stii mai bine ce faci, si cum.
    Despre bac si scoala ce parere am? Prea generala intrebarea. Detaliaza.

    RăspundețiȘtergere
  21. am inteles,,,

    de bac, scoala, viitor pentru tineri.mai am 2 majorate, si trec pe apa plata cu lamaie pentru ca face bine la invatat :) why so serious?iti dai seama ca uiti tot, de la alcool si chestii, o sa ajungi daca esti elev sa nu iei bac-u.natura e frumoasa, dar nu o sa stau cu boschetu langa mine si nu am degand sa cresc nicio pisica pe balcon.

    youtube.com/watch?v=joGlR1Ra5a0

    cu totii il stiti dar eu nu ma mai satur de el.

    RăspundețiȘtergere
  22. Despre bac si scoala nu am pareri prea bune. Prea va f*t astia cu sistemul scolar (asta pe de-o parte).
    "why so serious?" Ai sa gasesti motive, in timp. Ideea era sa te distrezi, dar sa nu te distrugi facand asta.

    RăspundețiȘtergere