"... αи∂ σиcɛ ʏσʋ ωακɛ, тяʋℓʏ ωακɛ, ʏσʋ'ℓℓ яɛмɛмвɛя, тσσ."

sâmbătă, 10 martie 2012

Movies, anyone? (8) - Filme de război

Spre deosebire de alte genuri - filmele de război nu-şi pierd savoarea prea  uşor. Deşi am discutat cu cineva despre fascinaţia pe care o exercită al doilea război mondial şi chestiile psihologice ascunse în spatele filmelor şi jocurilor cu tematică de genul, deşi i-am dat dreptate atunci când a spus că e doar o altă metodă de manipulare, deşi am făcut armata şi-am văzut câtă prostie încape în realitate pe metru pătrat... nu pot să neg că-mi place genul "war".

Am văzut cu mare plăcere Saving Private Ryan şi miniseria care i-a urmat - Band Of Brothers. Mult mai târziu (prin 2010) a iesit undeva cam în acelaşi stil  - The Pacific,  numai că de data asta acţiunea se petrece în insulele nipone, locuri care pe timp de război seamănă c-un fel de iad pe pământ.

The Pacific n-a avut succesul pe care l-a avut Band Of Brothers . Pentru că adversarii erau alţii, cu alte tactici de luptă, alte arme, altă poveste. N-am înghiţit niciodată faza aia tâmpită pe care o făceau japonezii când se transformau în unelte ale împărăţiei şi mureau "cu onoare". Kamikaze se numeşte, şi da... mi se pare o mare prostie. Singurul moment în care mă poate bufni râsul când vine vorba de un pilot kamikaze - este cel de la începutul filmului The Salton Sea, care e pus într-un loc şi de o asememenea manieră încât n-ai cum să nu râzi măcar puţin. Dar ăla cred că e singurul...

Printre serialele pe care le-am găsit şi urmărit cu plăcere - dar a căror acţiune se petrece ceva mai aproape de zilele noastre - se numără şi The UnitGeneration Kill, sau mai noul (pentru mine)... Over There.  

Considerat de unii de prin State ca fiind "prea realist", Over There  mi-a plăcut din prima pentru scenariu, realism, jocul actorilor şi scenele de luptă bine realizate. Dacă lupta în filmele de război  WWII style era ceva mai clară şi avea cât de cât o noimă... în Over There am dat nas în nas cu faze dure, de gherilă.

Te face să te gândeşti că-i bine să trăieşti într-o ţară mică - pentru că n-ai invadat pământurile nimănui, în plus nimeni nu este crescut şi educat să se răzbune pe tine în cele mai crunte moduri cu putinţă.

Şi aşa... ca notă: ăsta nu-i genul de film pe care vrei să-l vezi cu iubita / iubitul în timp ce ronţăi fericit popcorn.


2 comentarii:

  1. imi plac si mie foarte mult filmele de razboi...aseara am facut rost de o lista de filme numita 1001 movies to see before you die...am inceput sa caut unele dintre ele..unele sunt foarte vechi, si de pe la 1920 unele

    RăspundețiȘtergere
  2. Ohoo, @Mihai, 1920... e ceva :)
    Alea-s filme cu actori buni si putine efecte speciale.
    :)

    RăspundețiȘtergere