"... αи∂ σиcɛ ʏσʋ ωακɛ, тяʋℓʏ ωακɛ, ʏσʋ'ℓℓ яɛмɛмвɛя, тσσ."

marți, 24 decembrie 2013

Metoda de incalzire ieftina

Cred că l-ați văzut la Antena3 pe tipul ăla care spunea că e posibil să încălzești o cameră cu bani puțini. Videoclipul îl puteți găsi aici.
"Ok" am spus, hai să încerc. De ce nu? Am umblat prin oraș - am găsit lumânări. Am mers în Praktiker - am găsit ghivece. Bun. Toate bune și frumoase până aici.

Să trec la subiect.
Nu cred că mă supără cei 17 lei dați pe punga de lumănări, sau cei 23 - 25  de lei dați pe ghivece (mi-am spus "eh, dacă nu merge... tot e bun verdele în casă, nu-i baiul așa mare, îmi iau mai târziu  o floare...). Căldură? Hmm... cu 4 lumânări face ceva-ceva (cam puțină totuși pentru camera mea, care-i destul de mare). Dar... vorbind despre zona respectivă - după ceva timp aerul care ieșea prin orificiile ghivecelor era atât de fierbinte, că nu puteam ține mâna acolo mai mult de câteva secunde.
Bun, deci nu asta m-a deranjat. Ce m-a deranjat în schimb - a fost aerul din cameră, pentru că 2 ore sau 2 ore și ceva de "funcționare" au făcut aerul irespirabil (dispozitivul arde oxigenul într-un ritm incredibil).
Deci... pe de-o parte încălziți camera. Pe de altă parte - dacă vreți să nu vă asfixiați, trebuie s-o aerisiți periodic, ceea ce înseamnă că... deschideți geamul - intră oxigen, dar iese căldura pe care tocmai ați obținut-o.  Rezultat? Zero.
,,Ce iei pe mere dai pă' pere" zice o vorbă...

Sper ca rândurile mele să le fie de folos celor ce doresc să încerce așa ceva.
În primul rând - economisiți bani. Decât să-i dați pe lumânări și ghivece, mai bine izolați un perete, mutați un dulap în dreptul peretelui "de exterior", cumpărați un chit bun pentru astuparea găurilor de sub pervaz, vorbiți cu cineva care are mașină de cusut să vă facă niște "salamuri" textile pe care să le puneți la praguri, etc.
Metoda cu lumânările și ghivecele e proastă. Proastă.
În al doilea rând... trăiți mai mult, zic eu...

:)





Un comentariu:

  1. Foarte interesanta concluzia ta, eu folosesc o alta medota de incalzire si functioneaza de minune: un trening si o plapuma. :P Nu deschid niciodata caloriferele. :D

    RăspundețiȘtergere