"... αи∂ σиcɛ ʏσʋ ωακɛ, тяʋℓʏ ωακɛ, ʏσʋ'ℓℓ яɛмɛмвɛя, тσσ."

sâmbătă, 15 octombrie 2011

Salt electronic

Dacă ţin eu minte bine, undeva prin tema mea astrală e ceva legat de Mercur. Planetă care are ceva de-a face cu munca şi sănătatea. Sau... ca să fac un mic joc de cuvinte, cu munca sănătoasă :).
De când mă ştiu, mi-a plăcut să-mi leg activităţile de ceva tehnică, electronice şi electrocasnice. Sentimentul s-a intensificat pe măsură ce am înaintat în vârstă, pentru că am pus mâinile pe lucruri din ce în ce mai "grele", care îmi satisfăceau gusturile în materie de complexitate.  Şi uite aşa, dupa vreo doi ani şi ceva de vândut electronice şi electrocasnice, ştiam cam tot ce era de ştiut despre televizoare, maşini de spălat, cuptoare cu microunde, blendere, boilere... şi alte năzdrăvănii. Ajunsese un fel de poezie... intra clientul, hai nene să-ţi pun placa, că doar n-am mai folosit-o de câteva minute. Plictisitor... Până când mi-am spus că pot mai mult... şi m-am apucat de calculatoare, la îndemnul unui coleg de trupă (el era cu bass-ul, eu cu versurile). Şi de atunci am rămas în domeniu. Pentru că se combină foarte bine "şurubăritul" - cu noi şi noi informaţii, softuri, viruşi, fel şi fel de probleme. Nu prea ai timp să te plictiseşti... mereu apar componente noi, una mai frumoasă şi mai puternică decât alta, un program mai bun decât celălalt... iar cerinţele sunt diferite, în funcţie de client. Un client vrea calculatorul pentru copil, un altul îl vrea "pentru casă, acolo", altul pentru firmă... şi tot aşa.

E una dintre plăcerile mele, să mă ocup de realizarea unei configuraţii care "să prindă" pe cerinţele clientului. Şi cel mai mult îmi place când clientul îmi spune: "... nu contează cât costă, fă-l să fie bun, să mă ţină câţiva ani. Las la alegerea ta". E fain sentimentul pe care-l ai atunci când un om pune bază în tine, dar e şi mai fain atunci când ai terminat treaba, şi a ieşit un calculator de toată frumuseţea. Vorbind de frumuseţe, dacă acum 12 ani calculatoarele arătau "într-un fel anume", bondoace, de un alb-unt, grele, urâţele chiar... în ziua de azi pot arăta foarte bine. Azi există calculatoare pentru orice gust. Înalte, scunde, zvelte, puternice, suple, ameninţătoare, prietenoase, sau elegante, pot fi simple sau cu desene -  de la brizbriz-uri obişnuite la desene făcute în detaliu, de la un negru sobru până la un roz-bombon sau un verde brotăcel, care te face să te întrebi "ce e sub capotă" .
Azi nu doar am plăcerea să realizez o configuraţie, ci şi să fac un mic salt în timp, alături de Oktal, în pielea unui cercetător IT&C, pentru a afla care este calculatorul viitorului.
Cum cerinţele cresc pe zi ce trece, şi componentele se uzează moral, am spus eu că ar fi bine să aleg nişte lucruri care vor fi bine văzute şi peste un an-doi.
Primul lucru la care mă gândesc, atunci când fac un PC, este placa de bază. De o importanţă majoră în sistem, placa de bază are legătură cu toate celelalte componente. Şi la alegerea ei, mă interesează în primul rând producătorul.


Am ales MSI Z68A-GD65(B3), o placă ATX bine dotată, cu chipset Intel Z68 (B3).


Construită pentru procesoarele Intel pe socket 1155, Z68A-GD(B3) are 4 sloturi de memorie DDR 3(dual channel) care suportă până la 32 de GB, 4 porturi SATA II şi tot 4 - SATA III ( pe care se pot conecta hard disk-uri de 3 TB sau mai mari).

2 sloturi PCI-Ex16 sunt prezente pentru cine vrea să facă SLI sau CROSSFIRE, la fel este prezentă tehnologia Lucid Virtu, care permite utilizarea a două plăci video diferite în acelaşi desktop. De exemplu, cu unul dintre chip-urile video (cel integrată in procesor) se poate reda un film, celălalt, aflat pe o placă video PCI-Ex 16 - poate fi "forjat" într-un joc. E un lucru demn de luat în seamă, având în vedere că placa video este unul dintre marii consumatori de energie, într-un sistem. Pentru cei care doresc să monteze plăci de sunet / tv-tunere, sau alte card-uri, există 3 sloturi PCI-Ex1 şi 2 PCI. Iubitorii dispozitivelor pe USB vor putea sta fără nici o grijă, pentru că vor avea la dispoziţie 10 USB 2.0, şi 4 USB 3.0, din care 4 USB versiunea 2.0 şi 2 USB versiunea 3.0 fac parte din back panel. Imprimante sau camere foto, MP4 sau iPod-uri, cameră web HD sau hard disk extern... placa asta de bază le primeşte pe toate, şi încă rămân USB-uri libere.

 
 Cum viitorul se apropie cu paşi mari, şi unele dispozitive nu mai ating cerinţele (mărime fizică, viteză de transfer, consum de curent, etc), portul IDE a dispărut, şi în curând va dispărea şi cel PS/2. După cum se poate vedea, e o singură mufă de acest gen în back panel. Există 3 ieşiri video - VGA, DVI, şi HDMI, care combinate cu placa de sunet pe 8 canale fac MSI Z68A-GD65(B3) să fie soluţia pentru un desktop perfect. Şi asta nu e tot. MSI Z68A-GD65(B3)  nu e doar o placă de bază bine dotată, ci şi solidă, fiabilă, care a fost trecută la... "Military Class II".
  
Condensatorii sunt făcuţi din materiale mult mai durabile decât condensatorii obişnuiţi, iar funcţionarea pieselor se face la temperaturi scăzute. În plus, utilizatorii împatimiţi ai telefoanelor mobile sau tabletelor PC vor putea să-şi încarce dispozitivele mult mai bine, cu ajutorul tehnologiei Super Charger, care reglează automat puterea curentului în USB-uri.

Cum unei plăci de bază cu atâtea calităţi i se potriveşte un "monstru" de procesor, am ales i7-2600K, de 3,4 GHz / 8 MB Cache, şi o placă video pe măsură, care va face faţă cu brio probelor grele  din jocurile 3D care vor exista pe piaţă anul viitor.


Ca toate astea să funcţioneze în cele mai bune condiţii, spun eu că merg 2 module de 8GB RAM Kingston, două SSD-uri Kingston de 512 GB, pe SATA II...

...şi o sursă de 1000 W Cooler Master Silent Pro Gold.



Ce mai lipseşte? Un Blu-Ray de la ASUS, şi un TV-Tuner care are codare hardware - de la Leadtek, după care se bagă totul într-o carcasă Enermax Luxuray, care îmi place foarte mult pentru designul simplu, culoare, şi nu în ultimul rând, pentru... ventilatorul frumos care mă duce cu gândul la turbina unui motor de avion cu reacţie.

Rezultatul? Un PC foarte puternic, de care poţi să "tragi" fără teamă. La un sistem ca ăsta, ce poate merge mai bine, decât un imaginea unui monitor DELL ST2420L, sunetul unui Logitech 5.1 Z5500, şi savoarea unui volan sau a unui joystick de calitate superioară ?








În privinţa tastaturii şi a mouse-ului am ales Desktop 2000, produsele Microsoft sunt bune, plăcute şi fiabile. Eu chinui de ceva vreme bună o tastatură albă, de la ei, şi încă rezistă. Şi... să nu uit...  camera web, tot Microsoft - LifeCam Studio, care este HD.




Acum, că am ajuns la sfârşit, toată învestiţia asta se protejează cu un UPS APC SMT 1500I, pentru că e păcat să lăsăm bunătate de calculator fără curent, nu? :)

E un calculator care poate fi numit cu mâna pe inima... de vis. Astăzi, la fel ca şi mâine.

Toate componentele şi perifericele PC pot fi găsite pe site-ul Oktal.

 Postare scrisă pentru etapa 5 SuperBlog 2011


surse foto: Oktal.ro, MSI,

4 comentarii:

  1. te-a prins bine tema...eu sincer nu imi prea pot imagina calculatorul viitorului dar ma uit la trecut si vad ca lucrurile evolueaza inspre diversificare....

    RăspundețiȘtergere
  2. @Mihai - :) imi place ce fac
    ... da, la ora asta se folosesc compurile la o gramada de chestii, daca asta te referi cand spui diversificare. De asta le si recomand. Cu un calculator poti avea combina muzicala, masina de scris, internetul, televizorul, si jocurile intr-un singur loc. Poti fi creator sau consumator, orice-ti place :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Calculatorul viitorului? Cred ca erai cea mai potrivita persoana pentru a-l imagina. :D
    Sincer, pe mine ma sperie progresul tehnologic si rapiditatea cu care el se desfasoara.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Nice - :)))... crede-ma, uneori ma sperie si pe mine :P

    RăspundețiȘtergere