"... αи∂ σиcɛ ʏσʋ ωακɛ, тяʋℓʏ ωακɛ, ʏσʋ'ℓℓ яɛмɛмвɛя, тσσ."

marți, 11 octombrie 2011

Mmmhm! K is good!

Am obiceiul să mormăi. "Mhm" la mine poate însemna multe lucruri... că am auzit despre ce e vorba, c-am prins ideea - şi eventual nu-s tocmai încântat de ce-am auzit, ori că-s de acord, şi-mi place. Da, asta era. Îmi place. Şi cum ar putea să nu-mi placă?



Seria "K" de la ASUS are o caracteristică care-mi place foarte mult. Se numeşte IceCool Technology, şi priveşte touchpad-ul. Toţi cei care mă ştiu, şi care au discutat cu mine despre laptop-uri, ştiu că nu suport touchpad-ul. Mai exact, mă scoate din minţi, după doar câteva minute de utilizare. Şi unul dintre motive - este că la cele mai multe laptop-uri, suprafaţa respectivă se încălzeşte sau chiar frige. 

ASUS a reuşit să elimine problema,atunci când a modificat arhitectura plăcii de bază la seria K, în felul ăsta îndepărtând  de touchpad componentele care generează foarte multă căldură. Treaba asta, combinată cu sistemul de răcire, duce la o temperatură a touchpad-ului de maxim 26 de grade Celsius. 


Şi pentru că a venit vorba de răcire, trebuie spus că este importantă - la un desktop, şi foarte importantă - la un laptop. Asta înseamnă două lucruri. temperatură, şi zgomot. Mi-au trecut multe laptop-uri prin mână. Cel mai întâlnit motiv pentru care un laptop "crapă"... e din cauza căldurii. Şi de regulă "se duce" chipsetul video, care în aplicaţii 3D e normal să se încălzească, sau hard disk-ul.
Seria K de la ASUS are un sistem de răcire care este nu doar bun, ci şi silenţios. La modelul care mi-a atras atenţia, K73SV, lucrurile stau exact cum îmi place (maxim 37 decibeli full-load). 

 



 Nu de alta, dar am pe mână acum un laptop vechi (altă marcă), care în ciuda celor 3(!) ventilatoare, tot nu se răceşte bine. Evident... treaba asta duce la zgomot. În timpul zilei e una, că mai ascult o muzică, mai scriu... sunt atent la altceva. Seara însă... mrrr... numai de fâşâitul coolerelor n-am chef. 


Însă... K73SV  nu mi-a atras atenţia doar pentru sistemul de răcire, ci şi pentru puterea de calcul. Având în vedere că lucrez, scriu, testez diverse chestii, am nevoie de o configuraţie puternică. 




Ce are mare importanţă pentru mine - o are placa de bază. ASUS K73SV conţine o placă de bază cu chipset Intel HM65 Express, care suportă DDR3 1333 MHz, până la 8 GB. Trebuie să spun că iubesc chipseturile Intel, pentru că fac o treabă foarte bună în multitasking. Cum am obiceiul să deschid multe programe simultan, şi să trec dintr-o fereastră în alta, Intel-ul îmi oferă stabilitate şi viteză. Chiar am nevoie de ele. Iar ASUS stă foarte bine la capitolul implementare. Am lucrat cu plăci de bază, plăci video şi routere de la ASUS, şi ştiu cum "se mişcă", în comparaţie cu produse similare ale altor producători.
În privinţa "creieraşului", n-am decât lucruri bune de spus, fiind făcut tot de Intel. Fie că este i3, i5, sau i7... e de bine. 



Am avut o surpriză plăcută, atunci când am văzut că ASUS K73SV  are loc pentru două(!) hard disk-uri. În felul ăsta, pot să lucrez la viteză maximă, dacă vreau să devirusez hardul unui alt laptop, sau vreau să transfer o cantitate mare de informaţie. E ok, am un rack extern, dar nu se compară performanţa unui USB 2.0, cu cea oferită de SATA. 
Pe lângă toate astea, K73SV are display-ul de 17.3" 16:9 HD+ (1600x900), pe tehnologie LED, colorat de puterea unei plăci video GeForce GT 540M cu1GB/2GB DDR3 VRAM, de la NVIDIA. E numai bun pentru lucru... şi de ce nu, şi pentru relaxare. Că sunt filme HD pe Blu-Ray, sau jocuri,  GeForce GT 540M le poate duce pe toate, cu uşurinţă.






Ca să fie plăcerea şi mai mare, boxele integrate sunt Altec Lansing. Aşa cum îi stă bine unui laptop de 17", carcasa e făcută cu simţ de răspundere, iar suprafaţa de lucru e făcută din aluminiu, care rezistă la zgârieturi, şi pe care nu prea se văd urmele lăsate de degete.
Acumulatorul e de 5200 mAh, cu 6 celule, şi ţine până la 4 ore şi 46 de minute, în regim de browsing, pe wireless, şi vreo 6 ore 47 de minute în idle, ceea ce-mi este mai mult decât suficient, dacă plec câteva ore prin oraş, cu el în rucsac :)









postare scrisă pentru proba 1 a concursului BlogWars 2011

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu